Nieuws

  • Orders, omzet, winst: zo kijken grafisch ondernemers naar de nabije toekomst

    Werkgevers en werknemers zijn gestart met de onderhandelingen voor een nieuwe cao en grafische bedrijven zetten alles op alles om het jaar succesvol af te sluiten. De grafimediabranche staat niet stil. Hoe staat de sector er economisch voor? De nieuwste economische kwartaalrapportage van het A&O Fonds Grafimediabranche geeft inzicht in de stemming en verwachtingen van ondernemers. Dit zijn de belangrijkste conclusies.

    The post Orders, omzet, winst: zo kijken grafisch ondernemers naar de nabije toekomst appeared first on KVGO.

    19-11
  • Orders, omzet, winst: zo kijken grafisch ondernemers naar de nabije toekomst

    Werkgevers en werknemers zijn gestart met de onderhandelingen voor een nieuwe cao en grafische bedrijven zetten alles op alles om het jaar succesvol af te sluiten. De grafimediabranche staat niet stil. Hoe staat de sector er economisch voor? De nieuwste economische kwartaalrapportage van het A&O Fonds Grafimediabranche geeft inzicht in de stemming en verwachtingen van ondernemers. Dit zijn de belangrijkste conclusies.

    The post Orders, omzet, winst: zo kijken grafisch ondernemers naar de nabije toekomst appeared first on KVGO.

    19-11
  • Meest innovatieve mkb’bedrijf bekendgemaakt
    Tijdens de KVK Ondernemersdagen op 14 november heeft de jury de winnaars van de twintigste KVK Innovatie Top 100 bekendgemaakt. Tree Composites mag zich een jaar lang de meest innovatieve mkb'er van Nederland noemen. 19-11
  • Probo en Flyerline werken samen voor Zwitserse markt
    Voor de Zwitserse markt is Probo een exclusief partnerschap aangegaan met Flyerline, een digitaal printproductiebedrijf met een sterke focus op papier en packaging. 19-11
  • AWVN tempert loonsverhogingen voor 2026
    BRANCHE - De vakbonden FNV en CNV zijn voor 2026 opnieuw stevig gestart in de cao-onderhandelingen. FNV houdt vast aan haar generieke looneis richting alle sectoren, terwijl CNV inzet op differentiatie per branche: stijgingen waar het kan, matiging waar het moet. In bredere zin laten de macro-economische cijfers echter zien dat de loonstijgingen voor 2026 gematigd zullen zijn. 19-11
  • VIGC breidt uit met twee nieuwe werknemers
    BRANCHE - VIGC heeft haar team versterkt met twee nieuwe medewerkers. Lut Van Nooten kwam enige maanden geleden al in dienst als marketing- en communicatiespecialist. Vanaf 1 december komt Geert Bammens het team versterken als senior innovation consultant. • Leestijd ca. 1 minuut Directeur Jos Steutelings zegt dat VIGC daarmee 'meebeweegt met de dynamiek binnen […] 19-11
  • DE PERSEN BLIJVEN DRAAIEN

    De Grafische Werkplaats Amsterdam (GWA) is de levende, museale werkplaats van de grafische industrie. Op dertien historische machines, sommige al meer dan een eeuw oud, wordt het grafisch ambacht iedere dag nieuw leven ingeblazen. De uitgebreide collectie loden en houten letters wordt volop gebruikt, en ook de boekbindmachine staat nooit stil.

    The post DE PERSEN BLIJVEN DRAAIEN appeared first on KVGO.

    18-11
  • DE PERSEN BLIJVEN DRAAIEN

    De Grafische Werkplaats Amsterdam (GWA) is de levende, museale werkplaats van de grafische industrie. Op dertien historische machines, sommige al meer dan een eeuw oud, wordt het grafisch ambacht iedere dag nieuw leven ingeblazen. De uitgebreide collectie loden en houten letters wordt volop gebruikt, en ook de boekbindmachine staat nooit stil.

    The post DE PERSEN BLIJVEN DRAAIEN appeared first on KVGO.

    18-11
  • Zijn catalogi in print weer ‘in’?
    TRENDS - De wat ouderen onder ons weten het maar al te goed: de dikke catalogi van onder andere Wehkamp, OTTO, IKEA en Neckermann lagen lange tijd op tafel om de kooplust te bevorderen. Ze werden 'verslongen' totdat ze uiteindelijk in de papierbak verdwenen om vervolgens te wachten op de volgende editie. Gaat dat weer gebeuren? 18-11
  • Creatief met kurk bij Tripa
    ‘Creatief met kurk’ levert in eerste instantie misschien een associatie op met het komische duo Theo en Thea, maar staat anno 2025 voor duurzame wandbekleding met flair. 18-11